Velour-racer med knapp


Den här tröjan har varit utklippt ett tag, men har inte blivit klar. Kanske för att jag inte gillar att bandkanta velour. Det gliiiiiider så…. Men det gick helt okej denna gång. Tröjan är en vanlig tröja. Men jag har valt att sätta kantband på ena axeln och satt knapp för att den lättare skall kunna gå över huvudet. Har helt enkelt klippt bort lite av sömnsmånen och sedan satt kantbandet. Samma sak gjorde jag för ett tag sedan med en t-shirt i ganska ostrechig bomullsjersey. En t-shirt som är försvunnen, puts väck. Har någon sett den det senaste så saknar jag den….

Mönster: Mitt klassiska tröjmönster i strl 92 (eller kanske som en extra lång 86:a)

Tyg: Racerbilar på velour från LiandLo. Oj vad mycket tyger LiandLo tagit in det senaste. Så kul! Även om just jag inte får köpa just nu (ja, jag ältar detta- men det är för att jag är stolt över att jag syr upp förråden)

Kommentar: Åter igen, vad bra det blir när man följer inställningarna till den aviga trillingsömmen på CoverPro:n. Hade jag bara gjort det från början när jag köpte min maskin hade jag sparat många sprättningar med sömmar jag inte varit nöjd med.

Tröjan gjorde succé på förskolan för övrigt!

7 thoughts on “Velour-racer med knapp

  1. Vi kom bra överens enda tills igårkväll. Hade sytt perfekt kvällen innan och igår så bråkade den massor med mig. Kantbandaren. Men jag ska påt igen. Det roliga var att projektet jag höll på med fick kantas som vanligt. Sen när jag kom på att jag kunde sticka ner kantbandet med coverpron så blev jag jätteglad ändå. För det blev ju så himla snyggt 🙂

Kommentera

