Pyjamas x 3



Denna modell har ju sytts ett par gånger av mig nu. Och här kommer några till. Alla är beställningar till nära och kära. Det finns en till som jag får visa upp en annan dag. Den är till storebror här hemma och jag har inte fotat den än, men den används flitigt.

Nu har jag även gjort om och räddat den vita med husvagnar på. Klippte bort muddarna och ena kantbandet. Gjorde ena framstycket mindre och på så sätt blev ringningen mindre. Kantade om det framstycket och satte nya knappar och på med nya muddar. Dessutom satte jag lite fler knappar in emellan eftersom det glipade så när jag testade den på lillasyster här hemma som sparkar med sina små ben hela tiden.

Mönster: Omgjord variant av Ottobres sparkdräkt i nr. 1/2011

Tyg: Moln från JNY, Ugglor från Mjukatyger, Pandor från LiandLo

3 thoughts on “Pyjamas x 3

  1. Pingback: Ugglekofta | Brallan syr

Kommentera

