Stolt som en…… Pille-Katt


Denna underbara skapelse är jag SÅ HIMLA NÖJD med. Har länge tänkt göra den, men har dragit på det in i det sista. Jag tycker idén är super och var så glad när jag kom på den. En PilleKatt. Jag älskar formen på den så kallade retrokatten och tänkte att man borde verkligen kombinera den med lite pill-lappar som ju små barn älskar. Storebror här hemma älskar sin katt (som är en vanlig ”retrokatt” som lillasyster egentligen skulle fått). Så denna kan jag nog inte visa honom, för då får den garanterat inte lämna hemmet. Han blev ju till och med arg på att förskolefröknarna skulle få var sin mössa. Han tyckte vi skulle ha kvar mössorna hemma.

Där ser ni också en skymt av mina nya 2 varianter av namnlappar från 3exter. Superfina!

Mönster: Mönster till katten finns i boken ”Sy mjuka djur”.

Material: Vävt bomullstyg från Stoff&Stil, band från Mrs.Bao och Stoff&Stil, namnlappar från 3exter

4 thoughts on “Stolt som en…… Pille-Katt

  1. Jag har faktiskt hittat boken på biblioteket så nu har jag mönstret.
    Tack ändå.
    Har du nått tips på hur man får snygga kanter? Tycker det är svårt med ”bottendelen” att få ihop allt snyggt.

Kommentera

