Drakbyxor

Detta kit var julklapp till kusinen. Tröjan har jag ju bloggat om tidigare, men det blev även ett par matchande byxor. Jag är väldans nöjd och kusinen blev väldans nöjd. Han hade till och med på sig det på dagens släktkalas. Hurra!

Här syns även mina nya namnlappar från 3exter.

Mönster: Mina vanliga byxor i strl 92 som jag klippt upp i sidan och sedan gjort påsydda fickor på på frihand. Ringningen skulle bli såpass stor att man såg  drakarnas huvuden ordentligt. Malin ”frk Rosette” har en tutorial på liknande byxa.

Tyg: Velour och mudd från Stoff&Stil samt jersey från Znok

2 thoughts on “Drakbyxor

  1. Pingback: Nostalgi med drakar | Brallan by Alice

Kommentera

