Matchning med kalsong

Det blir ju lite svårare att sy julklappar när barnen börjar få lite mer åsikter och alltså blir lite större. Så jag tänkte att när det gäller kalsonger kanske 5årige kusinen inte har så mycket åsikter. Kalsonger hade jag inte sytt tidigare men jag fick lite tips av sy-vännerna i min sygrupp.

De tog lite längre tid att sy än vad jag trott eftersom det såklart var noga att sticka ner alla sönsmåner så att de inte skaver. Det innebar ju sjuttioelva olika trådar att fästa stup i kvarten eftersom jag gjorde alla täcksömmar med CoverProns aviga trippelsöm. 8 trådar per söm som skulle fästas med andra ord.

Molnkalsongen fick en matchande t-shirt för skojs skull. Eftersom killen i fråga är ganska smal, men inte gillar för tajta tröjor gick jag ner en storlek när det gäller kalsonger och upp en storlek när det gäller t-shirt. De passade enligt mammans utsago perfekt. Så kul att det blev bra!

Mönster: Ottobre 6/2010 för kalsongerna och Ottobre 3/2011 för t-shirten

Tyg: Bulldogs-jersey från LiandLo och moln-jersey från JNY

3 thoughts on “Matchning med kalsong

  1. Åh, tröjan och kalsongerna skulle vara något för min lilleman. Han har storlek 92. Vad skulle du ta för ett sånt set?

    sv:Ja, det är alltid kul med lite ”udda”, alltså sånt som inte finns i butik.

  2. Pingback: Tutorial: Flatlock och kalsong | Brallan syr

Kommentera

