Välkommen dreggel, jag har längtat!

Lillasysters garderob här hemma består nästan bara av storebrors kläder som till största del är ärvda från de båda pojkkusinerna. Inte mycket flickigt där inte. Det känns omotiverat att handla nytt (sy nytt) när kläderna fortfarande är användbara även om färgerna är ganska ”pojkiga”. Sytiden lägger jag främst till storebror som ju behöver kläder eftersom han numera drar samma storlek som kusinen vi tidigare ärvt ifrån. Nu har jag dock kunnat börja piffa lillasyster med lite dreggelscarfar. Superroligt!

De sex ovan är i lite olika material. Elefanterna är interlock från Znok på både fram- och baksida. Medaljongtyget i jersey kommer från JNY och den ena har fleece-baksida och den andra har jersey. Blommorna i jersey är även de från JNY och har baksida av fleece.

Lillan skall nog inte få behålla alla, men en av varje i alla fall.

2 thoughts on “Välkommen dreggel, jag har längtat!

  1. Så tacksamt med dregglisar, de piffar ju upp så fint 🙂 Skulle nästan behöva en själv idag så ynklig och förkyld som jag är. Hm. Efter två alvedon kanske man orkar sy lite iallafall? 🙂 Hur gammal är hon nu lilla gumman? Har glömt bort när det var hon kom.

Kommentera

