Från en byxa till en annan

Häromdagen när jag hade sytt spetsbodyn ville jag även passa på att sy ett par matchande byxor. Eftersom byxor är lite tråkiga att sy tänkte jag passa på att göra dem lite mer arbetade och lite mer roliga. Planen var att de skulle innehålla turkos, vitt och lila – precis som bodyn. Jag tog fram mitt mönster för storlek 62 och klippte vardera bendel på mitten för att få sidosömmar. Och sedan gjorde jag fickorna, sydde ihop och satte på muddar. Allt gott så långt. MEN, när de skulle testas var de korvskinnstajta. De var som tajts.

När jag dagen efter började filura på hur det kunde bli så fel (eller hur tjock är egentligen min lilla dotter) kom jag helt plötsligt på att jag använt mönstret för just tajts. Irritationen över de misslyckade byxorna försvann och jag gjorde ett nytt försök. Men denna gång blev det bara i lila och vitt och skall inte matchas med spetsbodyn.

Mönster: Mönster för tajts och och vanliga byxor storlek 62. Mitt mönster kommer ursprungligen från Meedom men är lite omgjort

Material: Velour från ?, mudd från ?, benvit interlock från Hilco, molnjersey från JNY

Och ja, jag gillar dessa fickor på byxorna mycket just nu. Så ni lär få se fler

6 thoughts on “Från en byxa till en annan

  1. Jättesnygga byxor bägge två! De översta matchar ju verkligen fint till spetsbodyn, bara himla retsamt när man klipper ut efter fel mönster…

  2. Jag var jätte nöjd med de första plaggen 🙂 Och jag handlar gärna igen. Men som sagt var är inte ekonomin på topp denna månad men i mars börjar jag jobba igen så då blir det en beställning!

  3. Pingback: Byxor till butiken | Brallan syr

Kommentera

