Nästa batch med syskonmatch




Syskonmatchning med djungeltyget blev ett litet jullovsprojekt.  Maken i huset fick välja kantbandsfärg med begränsat antal valmöjligheter från min sida. Så frågan är om det är han eller jag som egentligen valde.

Jag har haft lite svårt för att använda tyget på kläder. Det är så himla mycket mönster! Men häromdagen hade jag bara lust att sy i det, och så fick det bli. Kanske beror det på att jag ju har tyginköpsstopp och alla de tyger jag faktiskt har, har faktiskt blivit mycket roligare att sy i. Jag blev nöjd med allt, förutom att jag glömde sy i namnlapp på bodyn.

Det var tänkt att olika djur skulle ha huvudrollen på de olika plaggen, och så blev det. Giraffen sticker upp över byxan på lillans body och apan i mitten vinkar. Hos lilleman blev det ormen, elefanten och lejonet som man ser mest.

Mönster: Body- eget strl 68. Tröja- Ottobre 4/2011 strl 92

Material: Jersey från JNY, turkos jersey till ärmarna från Znok och båda är kantade med interlock som jag inte minns var jag köpt. Knapparna är som vanligt från KAM (assuntastore)


3 thoughts on “Nästa batch med syskonmatch

  1. Pingback: Djungelbyxa | Brallan syr

Kommentera

