Moln till nyfödd

En molnbeställning till mina vänners vänner. Jajamänsan, en byxa med fickor – igen. Och fler ligger utklippta här hemma och jag har till och med sytt några fler färdigt också. Det är ju så fint! Men jag förstår att det inte är så spännande att läsa min blogg när jag visar byxa, efter byxa, efter byxa…..

Mönster: Mitt vanliga byxmönster i strl 62/68 uppklippt i sidorna och med fickor (MalinR, frk Rosette, har en bra tutorial för den som tycker det verkar klurigt). Jämförde förresten med en lindexbyxa som lillan använder och den motsvarade ca strl 62 där också.

Material: Jerseytyg från JNY-design men varifrån muddar och interlocken till kantbanden kommer är jag som vanligt inte helt säker på.

Nu har jag massor av beställningar att sy. Så himla roligt. Det är både till vänner och okända. Förhoppningsvis kommer min mamma ner ett par dagar och kan då hjälpa mig att få lite mer sytid på dagarna. Så att hinna med det hela är jag inte ett dugg orolig för. Men att sitta till efter midnatt är faktiskt inte så hållbart i längden har jag märkt. Ju mer jag har att göra, desto effektivare blir jag i alla fall. Så är det väl oftast.

4 thoughts on “Moln till nyfödd

  1. Välsydda och fina plagg tröttnar man ju inte på att titta på i första taget, även om det är samma typ av plagg som visas upp. =) Vilken härlig färgklick dessa byxor blev, och vad roligt att du fått tag på mudd och interlock i samma nyans som molntyget.

  2. Jooo,det är jättekul och se dina verk! Blir inspirerad och önskar att vi kunde göra ett samarbete av något slag, tex. att du har en tävling i min blogg, där vinnaren själv väljer en byxa/tröja till ett maxvärde av 200kr och i utbyte får du ta del av mina nästa 2000 läsare som jag har dagligen. Vore jättekul för både dig och mig. -Tänk på saken iallafall! 😀

    Kraaaaaam

Kommentera

