Beställning till östkusten

Jag fick en beställning av en vän och fnissade lite. Hon hade blivit lite kär i draktyget från Znok och ville ha en t-shirt till sonen. Anledningen till fnissandet var att jag precis hade stoppat en 1-årspresent på brevlådan till hennes lille son. Inget mindre än drakkoftan i rött/grönt. Så nu har hon två fina drakplagg. Men nackdelen är att mitt draktyg är slut! Bara små, små rester kvar. Men sån’t är livet och jag måste vänja mig att tyger kan ta slut…

T-shirt-modellen är starkt inspirerad från Ottobres BabyBasics tröja. Jag gillar ju knäppning på axeln och tycker denna rundade variant är lite rolig.Återigen är jag glad att det blev bra mönsterpassning trots att jag endast hade nästan precis så att det räckte.

Hon beställde även en mössa i de snurriga sniglarna från Znok. De passar ju så himla bra som mössa, och det var just detta hon också tyckte.

Mönster:  Om man vill sy en liknande tröja finns BabyBasics-mönstret i Ottobre 4/2011

Tyg: Både drakar och sniglar är jersey från Znok och tröjan är kantad med interlock. Tröjan med gröna drakarna är interlock från samma ställe.

2 thoughts on “Beställning till östkusten

  1. Jättefina kläder! Jag har lite kvar av det bruna draktyget och tycker det är underbart, men åh vad jag hoppas att det gröna kommer tillbaka! Det fanns inte när jag skulle beställa 😦

  2. Pingback: Nostalgi med drakar | Brallan by Alice

Kommentera

