Tvådelad pyjamas

Detta är den tredje pyjamasen som beställdes vid middagen med vännerna. De ville hellre ha tvådelat. Anledningarna var att man då kan använda tröjan även vid andra tillfällen än som pyjamas om den passar ändamålet och att det är lite smidigare att byta blöja. Knäppning i tröjan är ju att föredra så man slipper knöka tighta tröjor över trötta barnhuvuden, framförallt på stummare trikåer såsom interlock.

Jag har inte sytt med midjeresår på länge. Det är ju så smidigt med mudd så man blir ju lätt fast i att använda det. Men här var jag tvungen, eftersom det endast var en av mina interlocktyger som matchade bra med det gula. Och interlock är ju inget som kan hänga upp ett par byxor på en 1,5 åring. Här tog jag midjemåttet minus 5 cm och gjorde resårkanalen av interlock lite längre än resåren. I bensluten satte jag också resår i interlocken. Jag hade endast begränsad mängd kvar av dessa interlock-elefanter så jag var så glad att det ändå gick att få till bra mönsterpassning på elefanterna. Men det var precis.

Mönster: Vanliga raglanmönstret och vanliga byxmönstret, strl ca 86

Material: Elefantinterlock från Znok och enfärgad interlock från någonstans jag inte minns. Knappar från Assuntastore.

Kommentera

