Helikopterflygare

En nyfödd liten kille behövde en födelsepresent. För säkerhets skull sydde jag två par. Det är ju lika bra att passa på när man ändå syr liksom. Förutom byxor var presenten även matchande hjälmmössa och scarf. Scarfen glömde jag fotografera, men ni kan nog gissa hur den såg ut.

Mönstret är byxor i storlek 50 i smal passform. Jag jämförde mot lite köpekläder och jisses vad olika de är från olika butiker. Jämförde med H&M, KappAhl, Espirit och PoP. Jag lade mig på något slags genomsnitt.

Mudden jag använde är lite stummare än den jag vanligtvis har så jag hoppas den känns bekväm för lilla killen. Annars har jag bett att mottagaren skall höra av sig så jag får klippa bort och göra om muddarna.

Tyget är från Lilofant och mudden minns jag inte var den kommer ifrån.

Kommentera

