Djungelbyxa

Precis när jag började sy köpte jag på mig massa olika material i mjuka tyger för att försöka lära mig mer. Detta material var jag så besviken på då eftersom det inte fanns så mycket strech i det. Det har legat på hyllan sedan våren 2010 då jag började sy. Vet att jag försökte göra en vanlig tröja av det precis i början, men lillen fick den såklart inte över huvudet. Nu vet jag bättre….

De passar ju utmärkt till byxor, eller en OnePiece om man hade varit lagd åt det hållet. Materialet är nämligen typ collage/jogging-tyg. Passade på att göra byxorna så att de matchar storebrors djungel-tröja. Ur ena fickan sticker det upp en giraff och ur andra en apa. Fickorna är perfekta att stoppa som pusselbitar och lego i.

Gröna tyget är från MG-tyger tror jag, mudden från Stoff&Stil och djungeltyget samt interlocken som jag kantat med är från JNY.

5 thoughts on “Djungelbyxa

  1. Oj, vad jag hajade till när jag såg de här byxorna. Tyckte först att det var ”mina” byxor. Det är det ju inte, det är ganska mycket som skiljer egentligen. Men så lustigt att det kan bli så lika ändå. ”Mina” byxor är obloggade, men de är i mörkgrönt collagetyg, djungeltyget i fickorna och med turkos muddar/kantband. Dessutom har jag en annan typ av fickor. Mina syddes någon gång i december/januari. Får se om jag kan få tummen ur och blogga ikapp någon gång snart.

    Byxkorna är såklart väldigt fina, men jag kanske är partisk i det här fallet…? =)

Kommentera

