Matchning i björnar

Detta har legat utklippt ett tag och jag har steg för steg kommit närmare slutprodukten. I helgen hade jag försök till UFO-rensning och fick äntligen ihop lite småsaker. Idag hann jag testa passformen på min alldeles egna lilla 62/68-bebis.

Jag gillar verkligen modellen på både byxor (som ni märkt!) och bodyn. Detta är ju sjätte bodyn jag sytt enligt detta mönster. Jag är så nöjd med form och storlek.

62/68 är en bra storlek att ge bort i present tycker jag. Då kan kläderna användas lite längre och de allra första kläderna är ju så roliga att bestämma helt själv.

Mönster: Bodyn är raglanärmad och har knäppning i ena framsömmen. Jag har kombinerat lite olika mönster, gjort om lite här och där och så småningom kommit fram till detta. Så jag kallar det mitt eget. Byxorna är mina vanliga.

Material: Mönstrade jerseyn är från Strömming, kantbandet är interlock från LiandLo (så skönt att sy i!) och muddväven är nog troligtvis från Stoff&Stil. Knapparna är KAM-knappar från Assuntastore

Setet med byxa+body finns till salu i min Epla-butik! SÅLD Scarfen skall jag behålla själv.

6 thoughts on “Matchning i björnar

Kommentera

