Julaftonskofta

Den här koftan har legat utklippt och lite påbörjad sedan strax innan jul. Den skulle lilleman haft på julafton. Men så blev det inte. Jag hade fullt upp att sy julklappar, så jag gick och köpte honom en skjorta istället. Lillan skulle haft en matchande klänning i det röda velour-tyget med vita hjärtan.

Nu är den klar och den blev superfin tycker jag. Jag hade i julstressen sytt fast namnlappen i ärmen. Det var ungefär det enda jag åstadkommit, och som onekligen var helt fel. Bra där!

Mönster: Strl 92, mycket lik koftan i Ottobre, 6/2011. Ändrad lite på bredden och i ärmarna och framförallt i fållremsorna!

Material: Velour från Strömming och någon slags konstig ribb jag köpte när jag testade alla möjliga tyger, troligtvis från MG-tyger.

5 thoughts on “Julaftonskofta

  1. Jättefin kofta – ser väldigt skön ut också.

    Jag har också det där tyget, men det ligger än så länge orört i mina tyggömmor. Det är så fint att jag har svårt för att bestämma mig vad jag ska sy av det!

  2. Pingback: December | Brallan syr

Kommentera

