Enkelt rött

Så roligt att det blev massa kommentarer igår när jag tiggde efter det. Tack allihopa för att ni tog er tid.

Idag blev det inget spännande klädesplagg som jag visar upp, men ett väldigt användbart. Trots alla underbara mönstrade tyger så blir man ju väldigt mätt på det ibland. Jag känner själv att jag helst vill sy i enkla och stilrena mönster nu eftersom lillemans garderob svämmar över av djungeldjur, fordon, verktyg och annat. Så dessa byxor är verkligen perfekta eftersom jag tidigare har matchat mycket med rött i fråga om kantband och så. Och eftersom jag sydde dem i S&S velour är de helt plötsligt inte så dyra i materialkostnad heller.

Mönster: vanliga byxmönstret med påsydda fickor. Det är en dekorsöm runt fickorna som man ser om man tittar lite noga

Tyg: Velour Stoff&Stil, interlock från Jofotex samt mudd från Stoff&Stil

Jag exprimenterar just nu med den perfekta höjden på muddar. Har kommit fram till att jag nog inte tycker man behöver kunna vika magmudden, men däremot är det väldigt bra om benmuddarna kan vikas för att man skall kunna använda länge. Jag är för övrigt supernöjd med dessa och det blir nog fler av dessa enfärgade varianter.

Och en CoverPro-hypotes: Det känns som om det är lättare att bandkanta med tjockare interlock till velour. Men jag vet inte. Är det någon som känner igen detta? När jag kantade ett par velourbyxor häromdagen med tjockare gick det super. Använde samma velour fast med tunn interlock så blev det pannkaka. Är det CP:ns lynnighet eller kan jag vara något på spåren tror ni?

3 thoughts on “Enkelt rött

  1. Snygga! Å bra med enfärgade byxor som kan matcha flera tröjor. Har man tur kan man ju använda byxorna mer än en dag till skillnad mot tröjorna som håller högst en dag 🙂

  2. Haha, ja byxor är verkligen bra när det gäller det. Men vi har tack och lov tur med att ha kille som inte sölar så mycket, Trots dryga 2 år och inte vill ha haklapp så lyckas han faktiskt använda tröjor flera dagar i rad.

  3. Jättefina! Björn har också röda velourbyxor; mjukt och skönt och passar till det mesta. Men konstigt nog brukar folk tro att han är en flicka när han har rött på sig. Får ni höra det också med Lilleman?

Kommentera

