Beställning via Epla

Jag har ju startat en Epla-butik och redan under öppningsdagen kontaktades jag av en tjej som ville ha ett par byxor från butiken. Men inte i den storleken som låg ute, utan i 86/92.

Denna beställning tackade jag gladeligen ja till eftersom jag fick anledning att åka och köpa mer av tyget (och de som läst inlägget såg att jag ”råkade” få med mig lite mer hem).

Mönster: Vanliga mönstret på byxor med påsydda fickor. Från början har jag utgått från Meedom, så har man inget eget byxmönster fungerar det finemang. bara att klippa upp i sidan och sedan ta bort från midjan och bensluten och ersätta med mudd.

Material: Smalspårig manchester från Stoff&Stil. Fickorna är kantade med interlock och det är mudd i midjan och på bensluten.

En liten CoverPro-anmärkning. Tänk på att sänka diffen på tyger utan strech så att inte tyget dras ihop när man syr. Jag vrider ner diffen till ca 0,5 (kör vanligtvis med ca 1). Hög diff drar alltså ihop tyget, medan låg diff håller ut det.

Fickpåsarna overlockar jag oftast med extra bred söm innan jag syr fast dem med avig trippelsöm på CP:n. Då kan sedan alla 3 nålarna få plats på sömmen och det blir inte olika tjocklek på tyglagren på olika ställen beroende på om OL-sömmen är under eller ej. Hänger ni med? På så sätt blir täcksömmen på rätsidan så jämn som möjligt.

14 thoughts on “Beställning via Epla

  1. Var roligt att få sån återkoppling på butiken på en gång! Och fina byxor är det onekligen, hoppas köparen blev nöjd (inte för att jag förstår varför vederbörande inte skulle blir det men man vet ju aldrig…)

  2. Hur ska man hinna kommentera, du sprutar ju fram inlägg 🙂 Massor av fint har du sytt! Koftan nedan var ju för söt, likaså klänningen. Vad kul att du sålde på en gång på Epla! Fina byxor!!!

  3. Pingback: Manchester-scarf | Brallan syr

Kommentera

