Inte så lyckad klänning

Jag håller ju på att försöka komma på/hitta bra klänningsmönster. Denna klänning var tänkt att bli en utveckling av den randiga klänningen. Jag gjorde kuvertringningen smalare i halsen, men glömde kompensera ute vid ärmhålen. Klantigt! Så nu står liksom klänningen ut lite grann för långt ute vid ärmhålen och axlarna. I alla fall om jag testar den på min smala son. Men som man ser på bilden till vänster tror jag inte ett tjockare barn skulle kunna fylla ut allt det. Klänningen är en 86:a och sonen är närmare strl 98. Resten av klänningen är jag supernöjd med i alla fall. Vi får väl se om jag lyckas rädda detta på ett snyggt sätt. Jag undrar om jag har kvar mer i exakt den nyansen av kantband. I värsta fall får vi väl behålla den som skräpklänning här hemma. Den går ju att ha på sig den även om den inte sitter snyggt.

Mönster: Omgjort utifrån Ottobre 1/2012

Material: Båda är ekologisk jersey från Znok och cerisa kantbandet vet jag inte var det kommer ifrån.

9 thoughts on “Inte så lyckad klänning

  1. Vill bara säga att du är underbar & skapar så vackra ting!
    Och att jag är så glad att vi lärt känna varandra.
    Du har nu en award att hämta hos mig!

    Kram Sanna

  2. Pingback: En drös klänningar – 2 nya & 2 förbättrade | Brallan syr

Kommentera

