Klänning med andra fickor

Ni börjar känna igen denna klänningsmodell va? Jo jag gillar den skarpt och denna är tredje klänningen ut. Har klippt ut flera i strl 86. Tänkte sy dem och lägga dem i butiken och de som inte blir sålda får lillasyster om ett år eller två när hon drar den storleken.  Just denna i LiandLo:s Majorna-tyg gillar jag jättemycket. Men det blev lite hoppstygn och så på ett ställe, så den kommer inte ut i butiken. Annars är planen att sy klänningar jag skulle vilja behålla själv. Då gör det inget om de förblir osålda. Och så får jag hoppas att modellen passar min lilla knubbis någon gång under hennes uppväxt.

Denna gång gjorde jag mina vanliga påsydda fickor i sidsömmen också. Det tog ju betydligt längre tid att sy klänningen när man gjorde dessa fickor. Vilken version tycker ni är snyggast? Denna eller den med fickor som på bruna klänningen här till vänster? Det är ju kul med variantion.

Anledningen till att det blev hoppstygn var att jag tog ganska tjock interlock till kantningen. Så när jag kantade ärmhålan vid knäppningen blev det för tjock för maskinen. Inte så konstigt. Det var ju 8 lager tjock interlock + 2 lager jerset + tråd från kantningen. Med tanke på det är det fantastiskt att jag lyckades komma över kullen över huvud taget. Nästa gång blir det fram med den tunna interlocken igen och kanske även att jag gör om bandkantaren till 3-vikare istället för 4-vikare.

Material: Tyget kommer från LiandLo, jersey. Interlocken tror jag är från Jofotex. Tryckknapp från Assunta (KAM)

4 thoughts on “Klänning med andra fickor

  1. Den är helt fantastisk! Fickorna är verkligen görsnygga och tyget ljuvligt. Vilken typ av ficka som är snyggast skulle jag säga beror på tyget i fråga, tror nämligen att det kan spela in en del.

    Och din blogg har seglat nog seglat upp till toppen på min favoritlista. Du skriver så många inspirerande inlägg och syr så himla mtcket fina grejer. Tack!

    • Tack för din underbara kommentar. Den gjorde mig så enormt glad. Jag försöker skriva varje dag och när det inte är så mycket kommentarer (trots ganska mycket sidvisningar per dag) blir man lite trött ibland. Men sådana här fina ord gör det hela värt det igen. Jag är ju inte heller världsbäst på att kommentera, men försöker med ett par per dag i alla fall.

Kommentera

