Krabater i orange

Detta tyg är från Stoff&Stils höst- och vinterkollektion. Jag fick 2 härliga metrar av makens bror + familj när jag fyllde år. Det är ett väldigt kul tyg tycker jag i och med färgen och extra roligt att jag inte hade det innan.

Ottobre har en historia att oftast vara väldigt stora i sina storlekar, men nu har de börjat skärpa sig. Jag ville se hur detta mönster skulle bli storleksmässigt.

Jag var skeptisk till att ringningen kanske skulle bli för urringad när den val satt på. Och svaret på det vet jag ännu inte eftersom bodyn var alldeles för stor för min lilla dam i strl 68. Men jag tycker ringningen ser lite väl rejäl ut och nästa gång kommer jag definitivt göra ringningen annorlunda. Jag kommer såklart även gå ner en storlek när jag väljer mönster. När jag kantbandar sätter jag inte till sömnsmåner, det kanske man bör göra på detta mönster i ringningen.

Bästa med det hela är ju att det är så roligt att jag har massor av färger på knapparna att välja mellan. Här hittade jag minsann exakt rätt nyans på orange.

Mönster: Ottobre 1/2012, strl 68

Material: Jersey från Stoff&Stil, turkos interlock från Jofotex och KAM-knappar från Assunta

Kommentera

