Struktur bland tygerna

Det blir inte lika mycket bloggat som vanligt just nu. Jag har egentligen mycket att visa, men inte tid att göra det där sista som att sätta i knappar och fålla en sista ärm och så. Och fota och skriva om grejerna tar ju också tid förstås. Den tiden har jag lagt på annat såsom annalkande dop, sätta in bilder i barnens minnesalbum och leva det vanliga liv.

Men jag har påbörjat något bra. Jag håller på att fota alla mina tyger men en linjal i ena kanten så man ser hur mönstrena är i förhållande till varandra och så att man ser hur de ser ut i verkligheten. Kortsidorna är generellt sett alltid 20 cm. Nu har ju bilder ofta svårt att visa den exakta färgen, men bättre än att visa trycket som en illustration från designern är det ju i alla fall. Dessutom har jag många tyger jag aldrig lagt in i fotoalbum. De kommer nu. En del har jag inte så jättemycket av. Men räcker det till enstaka bebisplagg, eller ärmar till tröja (gäller exempelvis randiga tyger) har jag lagt in dem. Det är lite rörigt på Facebook-sidan just nu eftersom det finns det gamla albumet ”tyger” och nya album med tygerna uppdelade. Men eftersom jag inte hunnit få in allt har jag inte velat ta bort det stora albumet.

Hittills är följande album i stort sett klara:

Kvar är interlock, ribb och strechjersey. Vilket ju är de stora mängderna. Så kul att se vad man faktiskt har. Och det blev ju väldans tydligt att jag har väldigt mycket tyg…

Så nu är det dags för ett litet inköpsstopp för mig igen. Men samma dag det trädde i kraft så hann jag handla två olika tyger från MinaSmå som tyvärr har lagt ner sin verksamhet. De sålde ut tygerna billigare och jag hann köpa lite innan det tog slut.

Men oj så sugen jag är på alla nyheter som kommit från framförallt Znok och Liandlo. Men jag skall vara stark och hålla mig.

4 thoughts on “Struktur bland tygerna

  1. Wow vilken ordning och reda! Är det för att det ska bli lättare att beställa? Lycka till med köpstoppet nu, mitt har inte gått något vidare den senaste tiden och jag har helt sjukt mycket tyg med tanke på att jag inte säljer något 🙂

  2. Hej, du jag har en fråga!

    När du sydde björnar som fiskar-klänningen från senaste Ottobre, så gjorde du om fusk-kuverten till riktig kuvert. Ritade du framstyckets flärpar på fri hand då, eller har du något tips? Försökte kolla utifrån bakstyckets, men visste inte riktigt hur jag skulle lägga mönsterdelarna över varandra för att det skulle passa. Förresten, sydde du klänningen med rynk på bakstycket också? Har klippt ut mönstret, men skulle vilja ha lite guidning innan jag ger mig på tyget 🙂

Kommentera

