Manchester-scarf


Den finaste komplimang man kan få är ju återkommande kunder! Just nu har jag flera av mina vänner och bekanta som beställer andra, tredje eller till och med fjärde omgången kläder. Det har även tillkommit nya bekantskaper som beställer för första gången. De flesta av mina ”kunder” är just dessa vänner och bekanta. Men lite extra roligt är det ju när beställare man inte känner återkommer. I samband med att jag öppnade min Epla-butik fick jag den här beställningen på ett par byxor. Nu återkom kunden och ville ha en matchande scarf i samma tyger.

Eftersom vävt tyg kan repa upp sig så behövdes en annan lösning än vanlig gles OL-söm runt kanten. Så det fick bli rullfåll istället. Det blev supersnyggt, tycker jag själv i alla fall. Eftersom en rullfåll eventuellt kan skava i halsen vändsydde jag halsen.

Ovansidan är i smalspårig manchester och undersidan i muddväv. Knappen är en KAM-knapp i plast.

Det kommer garanterat bli fler av detta slag. Vill man beställa en scarf tar jag 60:- plus porto.

3 thoughts on “Manchester-scarf

Kommentera

