A piece of Bralla

Det var inte helt givet att jag skulle lägga in bilder på mig själv på nätet endast iförd underbyxa. Men allt för konsten! Trosorna ovan ser ju inte så mycket ut för världen. Men de är desto snyggare på. Jag gillade dem verkligen. Fler sådana här skall det garanterat bli. Det är ju tur att jag kan sy mina egna underkläder nu när hela min klädpeng används på tyger.

Jag målade av mina favorittrosor och gjorde kopior av dom. Enda nackdelen är att jag drog lite väl mycket i spetsresåren när jag sydde fast den. Svårt att veta hur mycket som behöver dras på första försöket. Så nästa par blir nog ännu bekvämare. Och nästa gång använder jag nog ren bomull i den inre grenbiten så slipper man syntet mot hela härligheten.

Tyget är jersey från Ohlssons och spetsresår från Mrs Bao.

10 thoughts on “A piece of Bralla

  1. Heja rumpan! Vilka snygga trosor! Mina hamnar inte bild! Beror nog mer på rumpan än på trosorna 🙂

    Kul att du postade om framilonbandet. Är det alltså vanlig genomskinlig resår? Jag köpte sån och testade med jättefult resultat. Får nog prova igen helt enkelt… Din klänning blev iallafall jättefin!

    • Tack! Ja precis, det är vanlig genomskinlig resår. Det kan ju helt klart vara lite trixigt. Man får dra lite medan man syr. Det blir ju lite ojämnt ibland, men tillräckligt snyggt i alla fall.

  2. Görbra ju! Trosor har jag tänkt ge mig på en längre tid. Jag har till och med gamla liggandes i syrummet i väntan på slakt. Men än har inte tiden riktigt funnits. Jag tycker det var väldigt roligt att du delade med dig. =)

Kommentera

