Alla snubbar vill ju vara katt


Här syns två prototyper på t-shirtar till en beställning. Perfekt att lilleman har samma storlek så jag kan sy till honom i andra tyger för att dubbelkolla storleken. Önskemålet var extra breda och luftiga modeller inför sommaren. På bilden ovan har jag inte hunnit få dit någon knapp, men det struntade ju storebror fullkomligt i. Så nu skall bara beställaren i fråga få testa tröjorna innan jag syr upp dem i rätt tyg.

På dessa sydde jag bred avig tvillingsöm på CP:n. Det blev supersnyggt tycker jag. Har bara använt smal variant av tvillingsömmen innan. Men detta var mycket snyggare. En nackdel med vissa tyger är ju att trycket inte är rakt. Om det beror på att de trycks snett eller drar sig vid första tvätten (jag tvättar ju alltid tygerna innan jag syr i dem) vet jag inte och det är nog olika på olika tyger. Men ibland får man välja vad i mönstret som skall vara rakt. Skall katterna var raka horisontellt eller vertikalt? Jag valde horisontellt eftersom det är lättare att se om det är snett eller inte utmed en fållkant. Jag älskar dessa katter från LiandLo i alla fall. Hur sneda de än råkar vara.


Storleken på båda är en extra bred 98/104. Vanligtvis syr jag inte större än 92 på beställning. Men till vänner och bekanta gör jag ibland undantag. Vill man beställa i större storlek än 92 är det bara att fråga förresten, det kan gå.

7 thoughts on “Alla snubbar vill ju vara katt

  1. Snygg. En sån håller jag på att sy till en kollega som tack för alla kläder vi får ärva efter hennes kille. Ska nog skicka med ett par solbrillor också… 🙂

  2. Pingback: Sommarbeställning | Brallan syr

Kommentera

