Äpplen och päron i långa rader

En återkommande kund (nya bekantskapen Lovisa) kom med en ganska stor beställning. Eftersom vi ses i påsk var det ju lägligt att ha det färdigt nu innan vi ses. Men genom diverse förkylningar/tandsprickningar/sömnbrister blev jag nästan orolig att jag inte skulle hinna. Men nu är alla plagg klara. Här kommer 2 av dem.

Underbara kombinationen kan jag inte ta cred för, det var Lovisa med make som bestämde. Det blev så snyggt att jag var tvungen att sy in lite extra fina ”jeans”stickningar i sidosömmarna även om det momentet inte vanligtvis ingår i mina byxor. Detta innebar även att jag gjorde en stor beställning av 3 olika sorters melerad jersey från JNY för ett tag sedan för att fylla på jeansjersey-förrådet så jag kan sy lite fint till egna barnen.

Dekorsömmen på byxorna gjorde jag ganska tät så den verkligen syns! Fållen på tröjan gjorde jag enligt min nya favoritversion; bred avig tvillingsöm på CP:n. I övrigt flöt vetkligen sömnaden på dessa plaggen på alldeles underbart. Syglädje rakt igenom!

Material: Äpple/päron-jersey från Stoff&Stil, jeansfärgad jersey från MjukaTyger, jeansfärgad mudd från MjukaTyger, KAM-knapp från Assunta, namnlapp från 3exter, trådar från Bibbis, interlock till kantbanden från JNY

6 thoughts on “Äpplen och päron i långa rader

Kommentera

