Glad påsk och manchesterbyxor

Påsken började med lunch hos svärföräldrarna och resten av tiden har spenderats uppe hos mina föräldrar. Eller rättare sagt i mina föräldrars hus. Mamma är och upptäcker en annan  kontinent och pappan min hade en hel del att stå i. Så mest var vi i deras hus utan att de var hemma.

I närheten av föräldrarna bor ju Makrill. Idag var min lilla familj förbi hennes lilla familj. Hurra vad roligt det är att träffa likasinnade. En kaffe övergick i lunch. Tiden flög iväg och vi var tvungna att dra vidare söderut alldeles för fort.

Makrill och jag hade planerat ett litet byte. Hennes lilla snultra behövde nya byxor och jag suktar efter Makrills samling av framförallt bruna vintagetyger. Så här är min del av bytet. Muddbyxor i smalspårig manchester med lila detaljer. Manchestern är från Stoff&Stil, men jag tror inte den säljs längre. Inte via nätet den färgställningen i alla fall.

Jag överlämnade även beställningen till Lovisa inklusive trevligt umgänge med hennes familj.Vi hann med besök på Nordens Ark (och såklart inköp av årskort). Det var knytkalas med barndomsvännerna, grillning vid brasa med min pappa, påhälsning hos både min farmor och min mormor…. Och allt detta hann vi med trots att vi hade lite sjukstuga in emellan. Så ni behöver vi vila upp oss efter påsken helt enkelt.

Kommentera

