Av en stuvbit

Köpte ju några Hilco-stuvar på blocket för ett tag sedan. Igår testade jag om man kunde få ut en pyjamas till lillan. Det kunde man om man hade delat bakstycke. Jag passade även på att finslipa mönstret (som vanligt….) eftersom jag har två pyjamasar beställda i just den storleken.

Jag måste säga att nu blev det PERFEKT. Jag är så nöjd, som en stolt påsk-tupp. Hon blev ju enormt gosig i denna kreation. Och färgkombinationen blev över förväntan.

Att sedan materialkostnaden är en bit under 50-lappen på denna trots fin kvalitetsjersey gör ju inte saken värre. Men en större pyjamas hade inte gått att få ut. Denna i strl 68 blev precis om man körde lite längre benmuddar.

Ni andra där ute i sy-världen. Vad är det bästa ni fick ut av en stuvbit Hilco ca 35 cm bred och 160cm lång? (tygsäljaren har ju sålt mängder i åtminstone två omgångar, så någon av er som läser har säkert köpt innan).

Men en sak. Det var då värst vad denna jerseyn krullade sig i kanterna. jag är inte så känslig för sådant egentligen, men det tar en himla extra tid att sy i krulltyger.

Övrigt material: Kantad med muddväv (3-vik på CoverPro:n) och KAM-knappar

9 thoughts on “Av en stuvbit

  1. Mm, I love it! Typisk färgkombination som jag inte själv skulle tänkt ut (kanske för att jag inte äger nån limegrön muddväv), men färgerna passar verkligen jättebra ihop! Varför tipsade ingen mig om de där stuvarna….. :/ mutter mutter 🙂

    • Tack där. Du får allt bli medlem i Facebook och hänga med sy-tokiga där. Men varning i sådana fall, man hetsas att köpa alldeles för mycket när man ser vad alla andra har.

  2. Pingback: Till någon som älskar jordgubbar | Brallan syr

Kommentera

