Klänning med Nyckelpiga

Det har varit tystare från mig än vad jag tänkt. Anledningen är att vi är sjuka IGEN. Man blir så trött… Det är den ena konstiga viruset/bakterien efter den andra. Mer detaljer än så behöver vi inte. Men så länge jag är sjuk så blir det såklart inget sytt.

Men denna (och lite fler saker som ligger obloggade) hann jag få ihop och hann dessutom fota  innan den nya omgången sjukdom kom och grabbade tag i oss i söndags kväll.

En klänning/tunika i strl 98/104 (går troligtvis att använda som tunika längre än så), samma modell som denna. Jag har klippt ut lite varianter på detta mönster som jag är så nöjd med. Några med fickor, någa utan. Några med ärm och även utan ärm, en har spets osv. Foton kommer så småningom.

Tyget har jag köp privat på en FB-grupp och det är interlock. Den är kantad med interlock från Jofotex (3-vik).

Den går finfint att köpa om man vill det. Annars sparar jag den tills lillasyster blir stor. 250:- kostar dessa klänningar utan fickor.

One thought on “Klänning med Nyckelpiga

Kommentera

