Nya tyger

Såhär såg det ut i vår trädgård igår. En underbar syn för en tygknarkare som jag. Jag var bara tvungen att ta en promenad med barnen ner till utlämningsstället för att hämta den stora lådan under gårdagen. Det blev en lite väl mastig promenad för en inte helt återhämtad Brallan, men vissa saker måste helt enkelt prioriteras. Detta paketet beställdes för ca tre veckor sedan, så än så länge har jag inte shoppat tyg på över 20 dagar. Bra för att vara jag.

Tygerna är av lite olika sorter. 3 av dem är trådfärgade jerseytyger med lycra och de var helt UNDERBARA i kvaliteten, oerhört mjuka. Och färgerna höll hur bra som helst. De arken av colour catcher jag hade lagt i tvättmaskinen hade knappt plockat upp någon färg. Det rosa/orange/vit-randiga tyget är ett sweatshirt/college-tyg med öglad baksida. De övriga 3 randiga är jerseyn. Förutom randigt blev det lite tyger med apor till min aptokige son. Det med vit bakgrund är ett väldigt tunt interlock-tyg och de med ljusrosa bakgrund är ett sweatshirt/collage-tyg med flossad baksida.

När vi öppnade paketet fick jag genast order att sy i ”NickeNyfiken”-tyget av sonen. Så det blev succé. Lite av tygerna kommer jag byta med andra tygnördar, lite kommer jag sy av till egna familjen och lite kommer gå till beställningar.

Helt plötsligt är nog dessa 15 yard slut…

4 thoughts on “Nya tyger

Kommentera

