Sommarbeställning

Sömnbristen + diverse sjukdomar här hemma gör att jag ligger lite efter i min planering gällande beställningar. Men igår fick jag färdigt denna sommarbeställning. Minns ni tröjprototyperna jag testade för ett tag sedan? Här är den riktiga beställningen.

Två t-shirtar i lite olika modell och en klänning/tunika med rynk och rullfåll. Samtliga skulle vara breda och luftiga i modellen och i storlek ca 98/104.

Tyg och färgval är helt bestämda av beställaren.

Material: Äppleträd i ekologisk jersey från Znok, frukttyget samt cupcaketyget kommer från Stoff&Stil. Gula interlocken tror jag är från Mjukatyger, naturvita interlocken är Hilco (från Michas) och röda interlocken är från jofotex. Knapparna är KAM-knappar från Assuntastore.

Roligast just nu är att jag skall på sy-träff i helgen. Skönt att kunna sy undan lite av beställningarna. Dock kommer lilltjejen hänga med mig på SY-träff så det är inte så lätt att sy effektivt. Och idag är storsyskonet här hemma på förskolan för första gången på en vecka. Så det skall sys nu med. Så mot maskinerna….

2 thoughts on “Sommarbeställning

  1. Fina kläder!

    Det kan vara lite krångligt att sy när man har ”hjälpredor”. Men samtidigt gillar jag att mina barn gillar att vara i mitt rum och klippa i tyger m.m…men… =)

  2. Superfina och glada sommarplagg! Jag gillar verkligen cupcakestyget, varför köpte jag bara en halvmeter? Att man ska vara så snål! 🙂 kul att se det kantat med rött, jag tog vitt till Elsas klänning. Trevlig helg på dig!

Kommentera

