Klänningar i skyar

Nu börjar jag se slutet av högen med pågående beställningar. Pjuh! Det är ju så väldans kul med beställningar, men de gör samtidigt att jag vill bli klar med dem innan jag fokuserar på de egna barnens kläder. Och även planen att börja sy till mig själv har fått ligga på is.

Den kortare klänningen sydde jag som provexemplar. Antingen ville beställaren ha den eller så skulle hon meddela vad hon ville ha för förändringar. Beställaren ville hellre ha en längre klänning så version 1 ligger i Epla-butiken i väntan på att passa lillasyster. De är likadana i övrigt. Men långa klänningen är 10 cm längre. En annan liten förändring är fickorna som jag på första satte lite sneda mot sidorna och som på andra är lite större och raka

Material: Ett av mina absoluta favorittyg, Skyar (ekologisk jersey från Znok) ritad av Johanna Ahlard. Kantbandet är interlock från JNY

Mönster: Olika mönster kombinerade. Min gamla hederliga knäppning som jag inspirerades av från Ottobre 4/2011. Rynk fram som jag inspirerades av från bland annat Ottobre 1/2012. Fickorna började jag göra för några månader sedan på mina raka klänningar.

2 thoughts on “Klänningar i skyar

Kommentera

