Till någon som älskar jordgubbar

Detta tyg i interlock har jag köpt från Michas i Tyskland. Jag tänkte på min kompis när jag köpte det. Hon älskar jordgubbar! Min plan var att försöka sy något till kompisens dotter i present. Jag kunde inte komma på vad och tyget blev liggande orört och värmde hyllan. Men när min kompis tittade igenom mina tyger fastnade hon för detta. Så jag hade haft rätt med andra ord. Istället för att få något sytt i det som present har hon nu fått göra en beställning istället.

Baksidan består av två bakstycken och för att göra det så bekvämt som möjligt för lilla bebisen stickar jag ner sömmen. I vanliga fall gör jag trippel avigsöm. Men denna gång ville jag testa något nytt. Eller ja, om jag skall vara ärlig, är det en blandning av lathet och vilja att testa nytt. Undertråden i CP:n var redan grön och jag trädde bara om övertrådarna till rött och tänkte att effekten kanske skulle bli fin. Och visst blev den!   Avig dubbelsöm där övertrådarna är röda och undertråden grön. Det band ihop färgskalan på pyjamasen fint. Synd bara att det endast syns på baksidan.

Mönster: Mönstret är välkänt i den här bloggen. Något omarbetat sedan Hilco-pyjamasen.

Material: Interlock från Michas, kantad med interlock från Jofotex (3-vik och låg diff i knäppkanten), mudden är en mudd jag hittade i tyghyllan som jag köpt för länge sedan. Lite lösare än Stoff&Stils. Kan det vara från min storhandling från MG jag gjorde för länge sedan tro?

4 thoughts on “Till någon som älskar jordgubbar

Kommentera

