Ett äpple om dagen

Min vän som beställde jordgubbspyjamasen i ett tidgare inlägg fick denna av en gemensam bekant i halvårspresent. Så nu har lilla E 5 pyjamasar a la BraLLan.

Modellen gillar jag (och mottagaren) starkt. Men nu blir det nog paus för pyjamasar i denna form på ett tag. Tur för er. Det började bli lite enformigt va?

Jag slänger även in en bild på en obloggad hjälmmössa som jag sytt på beställning åt en bekant. Det skall bli första mössan på BB. Det är ju en sådan enorm ära att sy saker som skall ner i BB-väskan.

Mönster: Pyjamasen: Har utgått från Ottobre 1/2011 och ändrat en hel del. Mönstret från början är helt OK men jag har gjort det smalare, ändrat den alldeles för stor urringningen, sänkt grenen, satt muddar i ärmslut och benslut samt gjort knäppkant i stället för dragkedja.Denna är i storlek 68. Hjälmmössan: Storlek 36/38

Material: Strechjersey med äpplen från Michas, mudd från Stoff&Stil. Båda är kantade med tunn interlock ( från JNY, LiandLo eller Mjukatyger)

6 thoughts on “Ett äpple om dagen

Kommentera

