Nåldynebyte


För ett tag sedan var jag med i ett nåldynebyte. Det var den lokala göteborgsgruppen med sytokar på Facebook som genomförde den. Man fick ett namn på vem man skulle skicka en egengjord nåldyna till. Men man byter inte 1 till 1 utan man byter i ring, så att säga. Jag skulle skicka till supertrevliga Lindus, som jag träffat några gånger. Medan hon i sin tur syr till någon helt annan.

Mönster och material: Jag valde att sy en säl med mönster från boken Mjuka Djur av Karin Neuschütz. Tyget är från Stoff&Stil. För att göra den lite roligare satte jag resårband under magen på sälen så att man kan ha nåldynan runt handleden. Den är stoppad med vanlig kuddstoppning från en slaktad billig kudde från IKEA. Morrhåren och ögonen är av bomullsgarn. 3-trådiga garnet till morrhåren har jag tvinnat upp.

Nu väntar jag med spänning på vad jag skall få för nåldyna.

4 thoughts on “Nåldynebyte

Kommentera

