En liten paus

Ojdå! Var det snart en vecka sedan jag skrev? Men man kan väl skylla på vädret kanske? Det blir inget långt och inspirerande inlägg idag heller. Men jag slänger in en obloggad raglantröja i strechfrotté med bilar på. Just denna önskades av den lille sonen och jag sydde den på sy-träffen förra helgen. Han hade en liknande förut som blivit för liten. Nu gav han order om att jag skulle sy en ny. Det är roligt att han börjar bli medveten om att hans mamma kan sy till honom. Det gäller att passa på att sy medan han accepterar mammas kläder. Det gör han förhoppningsvis ett tag till. Den blev lite i största laget, men 98/104 kommer han ju förhoppningsvis kunna ha länge.

Material: Strechfrotté från JNY och brun muddväv från ?

 

2 thoughts on “En liten paus

  1. Stretchfrotté är ju ett helt underbart material, men jag har knappt hittat det någonstans att köpa. Det här tyget var jättefint! Min dotter har också förstått att det är jag som syr. ‘mamma, du mutte sy en sån till mig’ – haha, ja det kommer komma en dag när de får nog av hemsytt 🙂

  2. Pingback: December | Brallan syr

Kommentera

