Rynkad med trosresår

Det har blivit en del singoalla-klänningar det senaste och för att inte alla skall bli lika har jag varierat dem lite. Denna har fått veck fram och sedan har jag rynkat resten av ringingen med trosresår. Samma trosresår har fått bli ett låtsassprund fram och även dekoration längs fållen. Längst ut på ärmarna har jag gjort en smal kanal med framilonband i (elastiskt resår). Jag är glad att jag vågade spexa till det med röda knappar i två olika former. Det gjorde det hela lite roligare.

Sådana här blir det fler av!

Material: Trosresåren har jag antingen köpt på Bibbis eller hos MrsBao. Tyget är jersey från JNY som tyvärr inte säljs längre. Knapparna är från Assuntastore

11 thoughts on “Rynkad med trosresår

Kommentera

