Sommarpyjamas med apor

Detta är mitt vanliga pyjamasmönster fast i en kort version. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker att storebror är för stor för heldräkter. Sött är det i alla fall, så några till blir det nog. Denna är i storlek 98. Ursäkta lite skrynkliga bilder, men den har hunnit bli använd några gånger innan den fotades och jag plockade upp den ur pyjamaslådan där den låg nedknökad.

Gröna dekorsömmar och turkost kantband i interlock. Mönsterpassningen blev superbra. men det är lite svårt att se på dessa bilder kanske.

Mönster: Ursprunget kommer från Ottobre 1/2011 och är omgjort i flera steg för att passa sonen perfekt.

Material: Tyget är dubbel interlock köpt från Ixat (Korea). Kantbanden är köpta från antingen LinadLo, Mjukatyger eller JNY. KAM-knappar från Assuntastore.

7 thoughts on “Sommarpyjamas med apor

  1. Jättesnygg! Och vilket fint tyg! Jag har också tänkt jag skulle sy några såna sommardressar, men har ännu inte lyckats med nåt bra mönster ännu, får nog kolla in det du tipsar om. Grattis förresten, såg du skulle blogga för Jny! Så spännande, måste jag följa!

    • Tack! Ja, det skall bli jättekul att blogga för JNY. Då kan jag med gott samvete göra beställningsstopp eftersom jag får lite tyg därifrån.

  2. Härligt tyg. Den ser väldigt skön ut och huvudsaken är väl att han gillar den. Grattis till att du ska blogga hos JNY.
    Har en liten undran bara, vad menar du med dubbel interlock ?

    • Tack!

      Den kallades för dubbel interlock när jag köpte den och den är lite tjockare än annan interlock som jag stött på tidigare. Men har själv funderat på exakt vad som menas. All interlock är ju dubbel-stickad så det kanske bara är den dubbel-stickningen som åsyftades i tyg-beskrivningen. Tjock är den i alla fall.

Kommentera

