Fiskarebyxor

Även lillan bör få nya snygga, nysydda byxor.

I mönstret skall det även vara öljetter och knytband i midjan, men jag använde bara vanlig bred resår som jag först sydde till en rundel och sedan overlockade fast i avigsidan. Sedan vek jag ner 90 grader och sydde fast genom båda tyglagren och resåren.

Randigt tyg blir ju lite extra fint bak på sådana här byxor. Det ser nästan ut som om man sytt en besparing därbak.

Mönster: Ottobre 3/2012 

Material: Strechjersey från Lilofant och röd muddväv och interlock från JNY. Detta fiskar-mönstrade tyg är slut hos Lilofant, men jag har hört antydningar om att det kanske kommer åter i höst. Inte denna marinblå, men kanske med rödoch vit grund.

Och för övrigt tog jag en spontantur hem till Makrill igår kväll när jag var i krokarna. Så roligt att få prata en stund. Både om tyger och sömnad samt annat som pågår.

One thought on “Fiskarebyxor

Kommentera

