Och så lite shorts

Jag tänker inte beklaga mig över vädret, för jag är inte så känslig för sådant. Men jag kan ju konstatera att dessa två nysydda byxor inte är särskilt välanvända hittills. Det jag däremot är irriterad över är att vi är sjuka hela tiden. Barnen har växlat med varannandagsfeber och även vi vuxna har känt oss kassa. Dålig sömn och sjuka barn kan göra den gladaste förälder ganska deppig. Men nu är vi friska och glada igen… hoppas jag. Och oj vad tacksam man helt plötsligt är när alla familjemedlemmar varit feberfria i två dagar i rad!

Mönster: Shorts som går nedanför knäet; det ena paret med fickor det andra paret utan.

Material: Byxa 1: Grå interlock med marinblå stjärnor från Ixat, marinblå muddväv från Stoff&Stil. Byxa 2: Brun jersey med vita ränder från JNY och muddväv från Stoff&Stil

5 thoughts on “Och så lite shorts

    • Shortsen är en egen version. Men en gång i tiden har jag utgått från Meedoms grundmönster. En superbok som brukar finnas på biblioteket. Man får tänka en storlek mindre på allt bara. Sydde massa muddbyxor från den boken redan innan jag köpte min overlock.

    • Framförallt så är det ju lätt att rita av mönstren på mönsterpapper. Fast jag gillar ju byggplast och många använder ju bakplåtspapper.

      Hanne Meedom är fullständiga namnet för övrigt

Kommentera

