Hemma igen!

 

Så, nu är jag hemma igen efter ett par veckor med diverse aktiviteter med lilla familjen. Och vad kan bättre illustrera detta än lite live-bilder på plagg som jag sytt till barnen och som flitigt använts under semestern. Men nu är det allt bra skönt att vara hemma hos tyglager och maskiner igen.

Om det kliar i fingrarna? Jajamänsan! Och jag har hunnit fundera ut massa fina saker jag vill sy.

Bilderna nedan är från makens familjs stuga, mitt föräldrahem, mina föräldrars båt och Vitlycke museum. Lite annat har vi också hunnit med, men då hade tyvärr inte barnen på sig mina hemmasydda kläder, så det får ni inte se.

3 thoughts on “Hemma igen!

  1. Läste inte så noggrant. Hajade till vid bilden från Vitlycke. Det kände jag igen. Mina svärföräldrar levde inte långt därifrån så vi har varit där ofta. Nu är de borta och våra veckor på västkusten också. Så härligt att se dina kläder ”på riktigt”, om du för står vad jag menar. Kram från mig som följt dig ett tag.

    • Vad roligt att du ger dig tillkänna! Ja, jag rör mig mycket i krokarna Sotenäs/Lysekil/Tanum eftersom jag är född och uppvuxen i Sotenäs. Tråkigt med svärföräldrarna såkalrt, men ni får se till att besöka västkusten ändå tycker jag.

Kommentera

