Byxor med 3 fickor

De här byxorna sydde jag för ett tag sedan. Sista delen, muddarna, fick de på syträffen för en månad sedan. De har använts en del nu i sommar och idag fick jag dessutom en fin livebild på dem när vi var och hälsade på min kusin och hennes häst. Svala och sköna är de. Perfekta att ha som extrabyxor i skötväskan eftersom de nästan inte tar någon plats och passar både när det är varmt och lite kyligare.

Material: De är sydda i ett vävt bomullstyg från Stoff&Stil och har marinblå muddväv från samma ställe.

Mönster:  Det är mitt vanliga mönster, men denna gång sydde jag på en bakficka. Jag har ju lovat mig själv att göra lite mer arbetade byxor så detta var ett steg. Ännu snyggare hade ju en besparing bak samt en ficka på andra sidan bak varit. Men jag blev lite för lat. De har även en dubbelstickning utmed sömmen mitt bak och sidorna i alla fall.

One thought on “Byxor med 3 fickor

Kommentera

