Nosh Organics

Jag är ju lite förtjust i interlock! Det är synd att det inte blir samma strechighet som när lite lycra är inblandat men tanken på 100% naturliga material väger ju upp en hel del. Möjligheten dök upp att sy ett plagg i denna interlock och glad för det är jag. Den är ekologisk och kommer från Nosh Organics. I Sverige säljs den hos Strömming. Kul med alla nya producenter som dyker upp och extra kul när det satsas på ekologiskt.

Planen är att göra en matchande kofta till lillasyster också, men det har inte hunnits med än. Denna kofta gjorde jag lite extra lång så att den passar framåt hösten. Kanske något för förskole-fotot?

Mönster: Mitt vanliga raglan-mönster som jag klippt upp och ringat ur fram.

Material: Ekologisk interlock från NoshOrganics och knappar från 3exter.

Att fota är svårt, framförallt när jag inte är noga med vitbalansen och kontrasten. Så verkligheten i hur turkost det är ligger någonstans mittemellan dessa 2 bilder.

3 thoughts on “Nosh Organics

  1. Pingback: Ballong no2 | Brallan syr

Kommentera

