Volangkofta och tutorial på veckat framstycke

 Ni som följer min FB-sida eller är vänner med mig har ju säkert inte missat att det senaste JNY-inlägget handlar om en kofta till mig själv. Och med en matchande tunika till lillan. Lillans Singoalla-tunika har ett veck framme, min nya favoritdetalj på klänningar/tunikor. Jag passade på att göra en tutorial för hur man får till det där vecket. Även denna beskrivning finns i JNY-inlägget.

Jag både älskar och hatar randigt. Det syns direkt om man inte följer linjerna MEN fördelen är ju att man har linjer att följa. Lägg exempelvis märke till hur himla bra jag fick till nedersta volangens mönsterpassning med framstycket längst ner på framsidan.

Kul att matcha olika slags ränder och bra att min garderob får något annat än svart/brunt/mörkgrönt/marint/grått…..

Kommentera

