Statistik på bloggen

Det sys en del! Men i vissa fall kan jag inte riktigt visa det än och i andra fall är jag inte klar. Det är ju inte riktigt samma takt som ett-inlägg-om-dagen. Men numera jobbar jag ju i stort sett heltid också. Tittade för skojs skull på statistiken sedan jag började den här bloggen. Det var kul att se; stadigt uppåt. Juni 2010 hade jag 165 ”klick” på hela månaden, augusti 2012 är samma siffra 7 015. Drygt 62 000 har jag samlar ihop. Vet inte om det är mycket eller lite i sy-bloggssammanhang, men jag är glad över mina cirka 200 klick om dagen. Vanligaste söktermen för att nå min blogg är ”Brallan syr” så det verkar ju som folk kommer rätt-

Två stora kliv har det blivit med besökarna på bloggen. Det ena var när jag gick med i en Facebook-grupp med andra sy-intresserade i augusti 2010. Den andra stora ökningen i januari 2012 berodde nog på en ringar-på-vattnet-effekt. Några andra sy-bloggare lade till mig i sina blogg-listor och så gjorde fler och fler och fler det… Och det gav fler besökare.

Jag tycker i alla fall det är superkul att kolla in statstik och tack till alla som är här och klickar omkring!

3 thoughts on “Statistik på bloggen

  1. Hej hallå! Saknar dina täta inlägg på bloggen, men å andra sidan är det helt förståeligt. Du lever ju ett ”vanligt” liv nu, och med två barn dessutom. Tänkte bara fråga en sak: Ikväll har jag testat att kanta med clear-view-footen. Wow! Jag är helt såld. Det gled ju absolut ingenting. Däremot tyckte jag att den drog ut kantbandet mer än den andra. Man kanske ska minska på pressarfotstrycket eller öka diffen. Vad tror du? Vad tycker du om att kanta ”vanligt” med den pressarfoten (4-vik alltså).

  2. Jo, det är verkligen en fördel att CW-foten gör att kantbandet inte glider. Men jag gillar att ha kontroll med pincetten, och med korta släden har man mer kontroll. Och kommer man över stora skarvar så fastnar det lättare med CW:n tycker jag. Jag är så van att sitta där med lila pincetten att jag har svårt att gå över. Knasigt kanske, men jag är en kontrollfreak också 😉

Kommentera

