Tvådelad höstpyjamas

 Häromdagen fyllde storebror 3 år. Vår underbara kille som nu är blöjfri både natt och dag. Snabbt gick det när han väl ville testa att vara utan blöja. Nu behövs det tvådelade pyjamasar så att han enkelt kan gå på toa även på natten. Hittills väcker han oss, men det är ju ändå skönt om det går snabbt och smidigt. Några kortärmade har jag hunnit sy under sommaren, men nu närmar sig hösten med stormsteg (hahaha…)

Favoritmaterialet för pyjamasar är interlock! Detta är ett av de fösta tyg jag köpte när jag började sy. Hade då ingen aning om hur man såg skillnad på singeljersey och interlock. Nu vet jag och jag vet att interlocken är underbar till detta ändamål.

Mönster:  Meedoms grundmönster för byxorna. Men jag har gjort dem extra breda och med lite veck på den för att få dem lite pösiga utan att behöva dra i mudden alltför mycket. Tröjan är en vanlig raglantröja, ett mönster jag ritat av någon stans någon gång och sedan ändrat massor i.  Denna gång blev fållen väldigt bred som ni ser.

Material: Interlock från Stoff&Stil som jag köpte våren 2010. Brun mudd från Stoff&Stil som är köpt nyligen.

5 thoughts on “Tvådelad höstpyjamas

Kommentera

