En och annan mössa


Detta inlägg får visa lite mössor jag sytt det senaste. Jag sydde 3 mössor för någon månad sedan jag glömde fota innan de hamnade hos mottagarna. Synd, eftersom jag gärna dokumenterar ALLT det jag syr. Men så kan det gå.

Zick-zack-mössan och dino-mössan finns i dagens inlägg hos JNY. Båda är i lite baggy-style.

Mössan här till vänster är sydd till en vän som fyllde 30 i fredags. Mjuk hilco-jersey som jag kom över massa stuvar av i olika färger på Blocket för ett tag sedan. Fast det är jag på bilden, i ett av mina nya par glasögon. Jag köpte visst två par…

Till sist har jag sytt fem par mössor som inte har någon mottagare. De är i 3 olika storlekar och är alla till salu för 120:- styck (plus porto). Vill man ha matchande dreggelscarf till är det bara att säga till så fixar jag det. Paketpris för mössa + scarf blir 170:- (plus porto).

Och apropå scarfs så fick jag ett mail från en nöjd kund som har bloggat om sin beställning från mig. Oj vad glad man blir för sådant.

Ni ser storlekarna på mössorna på bilden.

  • Rosa/gröna stjärnor strl 38/40 SÅLD
  • Rosa äpplen&päron strl 38/40
  • Rosa/gröna stjärnor strl 42/44 SÅLD
  • Rosa får strl 46/48 (GOTS-certifierad ekologisk)
  • Skog och djur strl 46/48 (GOTS-certifierad ekologisk)
4 thoughts on “En och annan mössa

Kommentera

