Hipp hurra för vår lilla tjej

Lilla damen här hemma har fyllt 1 år. Jag trodde inte att jag skulle hinna sy någon party-stass åt henne. Men medan min mamma var här några dagar förra veckan hann jag sy detta kit. En klänning med vid polokrage och ett par matchande tajts. Ärmmuddarna är i samma tyg som tajtsen.


Det kommer alldeles säkert bli mer klänningar + byxor av detta slag. Alldeles utmärkt att ha kläder som täcker en bit ner över rumpan nu när det börjar bli lite dragit över golven.

 

Tygerna kommer från Michas i Tyskland, men hjärttyget har tydligen börjat säljas i Sverige också.

7 thoughts on “Hipp hurra för vår lilla tjej

  1. Superfint set! Kan man beställa kläder till Lill-fisa (stl 74/80) av dig?!
    Skulle gärna ha ett liknande set till henne. Gillar hur tightsen kommer igen i muddarna på överdelen!

    • Tack så hemskt mycket! I nuläget tar jag inga beställningar. Privatlivet och jobbet tar för mycket tid. Men i vår hoppas jag kunna sy på beställning igen.

  2. Pingback: December | Brallan syr

Kommentera

