Favoritsången

Det är ju inte konstigt att ni blev förstummade av mitt förra inlägg. Oj vad tyger det har blivit det senaste. Men ha i åtanke att jag nästan inte shoppar något annat. Jo förresten, ett par vinterskor blev det faktiskt förra veckan. Jag nämnde längst ner i inlägget att jag i augusti köpt lite tyger från Liandlo som jag inte visat. Egentligen var det främst detta tyg jag var ute efter; i-ett-hus-tyget. Det är trots allt Storebrors favoritsång. När jag ändå handlade 1 meter blev det 7 tyger till. Ett av tygerna (ros/grön/turkos/vit-stjärnor) är redan slut. Det tyget får jag illustrera med hjälp av en mössa. De 6 tygerna längst till vänster köpte jag som stuv-paket. Det innebär i detta fall att man köper tyg utan att veta vad man får och får de då lite billigare per meter än om man beställt det aktivt.

Däremot var jag nära att bojkotta det hela. De hade nämligen delat upp tyg-paketen i ”tjej-paket” och ”pojk-paket”. Vad är det för TRAMS! Tydligen är rosa stjärnorna, fåglarna och nyckelpigorna tjejiga tyger, medan turkosa stjärnorna, äppel-päppel och björnen-sover är pojkiga tyger.

Jag är nöjd i det stora hela, men mudden i halsen blev lite bred. Jag hade behövt korta den mudden lite till för att den skulle sitta snyggare om bredden skall vara som den är. Nu är den 75% av ringningen.  Storebror gillar den MYCKET och det är ju huvudsaken.

Material: Tyget är som sagt Liandlo och mudden är frånS toff&Stil

3 kommentarer på “Favoritsången

  1. Vilken mysig tröja! Elsa har Bamsesången som absolut favorit, hm… Applikation kanske? 🙂 håller med dig om uppdelningen av stuvpaketen. Mycket tramsigt. Trevligt dock att få tygerna lite billigare 🙂

Lämna en kommentar