Vinyl med favoritkombinerade färger

Så himla kul tryck tycker jag. Det är i interlock och eftersom det är svart och vitt så passar det ju utmärkt med rött. Röd-vit-svart är ju så himla snyggt att kombinera. Filten dök upp i mitt huvud och jag kände att jag var tvungen att sy den och jag hade minsann en speciell liten dam i åtanke. Matchande scarf blev det till, och jag passade på att sy en extra scarf när jag ändå höll på.

Klänningen sydde jag egentligen för att testa ett nytt mönster (rävklänningens mönster) innan jag sydde den i det tyget mottagaren egentligen ville ha. Denna har samma bredd, men med längre ärm. Så man kan säga att det är en 92:a som har lite tajtare passform än rävklänningen (som är en 86:a).

Material: Interlock med vinylspelare från Ixat. Filtens baksida är i ekologisk ribb vita/röda ränder från Andersson&Hjalmarsson, kantbanden är i interlock och baksidan på scarfarna är röd velour (antingen från A&H eller S&S). Svarta plastknappen är KAM-knapp från Assunta och scarfarnas knappar är metall från MrWalrus.

One thought on “Vinyl med favoritkombinerade färger

Kommentera

