Min nya modell på klänning

Jag håller på med en ny klänningsmodell som jag är väldans nöjd med. Det började med att jag  gjorde en låtsas-skjortkrage som satt fast i klänningen mitt fram. Denna flyttade jag sedan åt sidan och satte i ena raglansömmen fram. Sedan gjorde jag den lite omlott. I nästa version kommer jag nog att göra urringningen lite mindre alternativt sy ihop kragen lite grann. Jag kommer nog till och med sy om just denna klänningen också. Den blev lite väl urringad i halsen.

Material: Strechjersey från Ohlssons tyger.

4 thoughts on “Min nya modell på klänning

  1. Vilken fin modell! Den känns väldigt egen. Jag tycker också om att det bara är jersey-tyget som gäller, inga kantband nånstans. Ger ett rent intryck liksom. förresten – utan att ha sett dina barn på riktigt – är inte lillasyster rätt så lik storebror?

  2. Pingback: Snedkrage i velour | Brallan syr

Kommentera

